sobota, 14 listopada 2015

Kasza owsiana z warzywami i sosem

To był mój pierwszy kontakt z kaszą owsianą, i raczej nie ostatni. Kupiłam ją z ciekawości, bo była przeceniona; zaimprowizowałam z warzywami, śmietaną i przyprawami, wyszedł z tego całkiem smaczny obiad.

Składniki na 1 porcję:

* kasza owsiana - ok. 65 g (ok. 2/3 woreczka)
* fasolka szparagowa - 1 garść
* mix warzyw; u mnie mrożonka marchew + groszek + kukurydza - 1 garść
* kalafior - kilka małych różyczek
* śmietana 12 lub 18% - ok. 2-2,5 łyżki
* przyprawy: wędzona papryka, ostra papryka, pieprz, czosnek, opcjonalnie szczypta soli

Przygotowanie:

Kaszę gotujemy al dente - ma być lekko twardawa. Ja moją gotowałam o minutę dłużej niż napisali na opakowaniu, a mimo to była lekko niedogotowana. W tej potrawie nie stanowi to problemu, bo kasza będzie "dochodzić" w sosie ;)
W osobnym naczyniu w małej ilości wody gotujemy warzywa; jak lekko zmiękną, dodajemy śmietanę i przyprawy, gotujemy na małym ogniu często mieszając, aż sos zacznie gęstnieć. Dodajemy kaszę, i gotujemy jeszcze jakieś 3-4 minuty, aż wszystkie składniki ładnie się połączą.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz