czwartek, 3 grudnia 2015

Tajski sos groszkowo-orzechowy

Kupiłam kiedyś z przeceny tajski sos orzeszkowy z chili i sosem sojowym. Całkiem niezły był, ale zdecydowanie zbyt słodki w smaku; skład też pozostawiał nieco do życzenia. Długo kombinowałam, jak odtworzyć w domu podobny sos, nie posiadając żadnego urządzenia do mielenia orzechów. W końcu udało mi się nabyć dobrej jakości masło orzechowe; przypadek zadecydował, że w lodówce miałam też napoczętą puszkę zielonego groszku. I zaczęła się zabawa ;)

brak zdjęcia

Składniki na 1 porcję:

* pieczarki - ok. 5 średnich sztuk
* groszek z puszki - 4-5 łyżek
* masło orzechowe - 1 duża, solidna łyżka
* sos sojowy - 1-1,5 łyżki
* przyprawy: ostra papryka (dużo), czosnek (też dość sporo)
* do podania ryż (ok. 60-70 g suchego)

brak zdjęcia

Przygotowanie:

Sos jest szybki i łatwy do wykonania, więc zaczynamy od postawienia wody na ryż.
Pieczarki kroimy w półplasterki lub dużą kostkę, wrzucamy do rondelka, podlewamy niewielką ilością wody i dusimy, aż lekko zbrązowieją.

brak zdjęcia

Połowę groszku ugniatamy widelcem na puree i łączymy z masłem orzechowym.

brak zdjęcia

Jak pieczarki są już gotowe, dodajemy puree i dokładnie mieszamy, dodajemy wody aż do uzyskania pożądanej konsystencji.

brak zdjęcia

Gotujemy chwilę na małym ogniu, następnie dodajemy pozostały, nie rozgnieciony groszek, sos sojowy oraz przyprawy.

brak zdjęcia

Jeszcze chwilę gotujemy cały czas mieszając, następnie łączymy sos z ugotowanym ryżem.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz