niedziela, 17 stycznia 2016

Sałatka Grecka

Jedna z najbardziej znanych sałatek, i klasyk na wszelkich imprezach ;) Osobiście napotkałam już cn. 5-6 wersji tej sałatki; różnią się obecnością jakiegoś składnika, dodatkiem sosu lub specyficznym doprawieniem. Ja przyrządzam moją "na bogato", a z popularnych elementów tego dania pomijam jedynie oliwki.

Składniki na 1 dużą porcję:

* sałata - 1 duża garść, ja używam najczęściej mix kilku gatunków
* pomidor - 1 średnia sztuka
* ogórek - kawałek długości ok. 5 cm
* papryka - ok. 1/4 średniej sztuki
* cebula - 2 cienkie plasterki
* ser typu feta - ok. 50 g
* oliwa tłoczona na zimno - ok. 1 łyżka
* przyprawy: pieprz, czosnek, bazylia, oregano, opcjonalnie mięta

Przygotowanie:

Sałatę dzielimy na mniejsze kawałki- najlepiej ją potargać, pokrojona nożem z reguły szybciej więdnie. Pomidora i paprykę kroimy w kostkę, ogórka w półplasterki lub mniejsze kawałki. Cebulę kroimy w kostkę lub paseczki, ja zawsze zostawiam te najmniejsze krążki w całości i używam do dekoracji sałatki. Ser kroimy w kostkę lub kruszymy na warzywa, następnie dodajemy przyprawy, mieszamy sałatkę i polewamy oliwą.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz