poniedziałek, 25 stycznia 2016

Zupa pomidorowa 1

To moja pierwsza pomidorówka, jaką kiedykolwiek ugotowałam. Została resztka włoszczyzny, w lodówce zalegały trzy bardzo dojrzałe pomidory, a na kolację nic nie miałam przygotowane. Decyzja była szybka- nic nie może się zmarnować! :)

Składniki na 2 porcje:

* marchew - 1 mała
* pietruszka - ok. pół niedużej
* seler - 1 plaster
* pomidor - 3 duże
* śmietana 18% - ok. 4 duże łyżki
* przyprawy: pieprz, natka pietruszki (dużo), sól, czosnek
* do podania ryż - 100 g suchego (1 torebka)

Przygotowanie:

Marchew, pietruszkę i seler kroimy w kostkę, zalewamy w niewielkim garnku ok. 1 szklanką wody, i gotujemy na dość dużym ogniu przez ok. 15 minut. W międzyczasie pomidory kroimy w kostkę, przekładamy do blendera i miksujemy. Jak włoszczyzna zmięknie, przekładamy do blendera razem z wywarem i miksujemy na gładką masę, przekładamy z powrotem do garnka, dodajemy zmiksowane pomidory. Gotujemy na małym ogniu ok. 10 minut, w międzyczasie dodając przyprawy, a pod koniec gotowania śmietanę. Zupa wychodzi gęsta i kremowa; można zjeść ją z dodatkiem np. pieczywa, ja użyłam nadmiar ryżu, który mi pozostał z obiadu. Dobrze pasuje tez makaron albo kasza jaglana.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz