środa, 24 lutego 2016

Indyjski gulasz ziemniaczany Garam Masala

Na Garam Masalę natknęłam się przypadkiem. Najpierw na różnych kulinarnych stronach i blogach, a następnie na stoisku z przyprawami w supermarkecie. Cena nie była zbyt wygórowana, a że ja ciekawa nowych smaków, to skusiłam się. Spodziewałam się czegoś pomiędzy curry a słodką papryką; o jakże się myliłam! Garam Masala mieści się gdzieś pomiędzy piernikiem, kebabem a zupką chińską z rodzaju tych droższych. Totalny odjazd smakowy, który od razu przypadł mi do gustu ;)
Jednym z pierwszych dań, które przygotowałam z użyciem tej niezwykłej mieszanki, był improwizowany gulasz warzywny- potrawa, która raczej na stałe zagości w moim menu.

Składniki na 1 porcję:

* ziemniaki - ok. 3 średnie sztuki
* marchew - 1 mała
* pomidor - 2 duże sztuki lub pół puszki
* cebula - pół średniej sztuki
* soczewica czerwona lub żółta - ok. 2-2,5 łyżki suchej
* sos sojowy - ok. 1 łyżeczka
* olej rzepakowy - ok. 1-1,5 łyżki
* przyprawy: mieszanka Garam Masala - ok. 1 płaska łyżka, czosnek

Przygotowanie:

Ziemniaki najwygodniej ugotować osobno i pod koniec dodać do sosu, wtedy mamy pełną kontrolę nad ich miękkością i unikniemy przypadkowego rozgotowania. Kroimy je w kostkę ok. 1 cm.
Cebulę kroimy niezbyt drobno i szklimy w rondelku z dodatkiem wody i połowy oleju, posypujemy szczyptą przyprawy. Garam Masala przesmażona z tłuszczem uwalnia niesamowity aromat; resztę przyprawy najlepiej dodawać stopniowo podczas gotowania, aż do uzyskania pożądanego smaku. Pomidory kroimy w drobną kostkę i miksujemy blenderem, wlewamy do cebuli. Marchew kroimy na cienkie plasterki obieraczką do warzyw (można ją też zetrzeć na tarce o grubych oczkach), soczewicę dokładnie płuczemy w zimnej wodzie. Dodajemy marchew i soczewicę do pomidorów i gotujemy na małym ogniu ok. 15 minut, w razie potrzeby dolewamy trochę wody. Jak marchew zmięknie a soczewica napęcznieje, dodajemy ugotowane ziemniaki i sos sojowy, mieszamy i chwilę trzymamy na ogniu, aż cały sos ładnie się połączy. Gotowy gulasz polewamy pozostałą częścią oleju.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz