sobota, 27 lutego 2016

Warzywa z soczewicą i ryżem 3

Bardzo lubię takie proste, kilkuskładnikowe dania, które można przygotować praktycznie ze wszystkiego. Zazwyczaj podsmażam warzywa, a następnie łączę na talerzu z ryżem; tym razem ryż również przesmażyłam, przez co danie nabrało chrupkości i złocistego koloru.

Składniki na 1 porcję:

* kalafior - nieduża garść różyczek
* papryka czerwona spiczasta - pół niedużej sztuki
* marchew - 1 mała sztuka
* soczewica - ok. 1,5-2 łyżki suchej
* ryż - ok. 65 g (2/3 torebki)
* masło klarowane - 1 duża łyżka
* przyprawy: czosnek, pieprz, papryka słodka i ostra, szczypta soli

Przygotowanie:

Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu, a następnie odcedzamy i odkładamy na bok. Soczewicę płuczemy, zalewamy wodą i gotujemy na małym ogniu ok. 10 minut. Marchew kroimy w plastry, kalafior w nieduże różyczki. Gotujemy (najlepiej na patelni) przez kilka minut w niewielkiej ilości wody; jak warzywa zaczną mięknąć, dodajemy pokrojoną w paseczki paprykę. Ja użyłam paprykę spiczastą; często jadam białą, ale czerwoną miałam okazję próbować po raz pierwszy (zostałam obdarowana całą torbą tych smacznych warzyw). Wbrew pozorom, nie jest ostra, ma lekko słodki posmak i jest bardzo soczysta. Jeśli nie dysponujemy taką odmianą papryki, można użyć każdej innej. Jak papryka lekko zmięknie, zwiększamy ogień i odparowujemy wodę z patelni. Przesuwamy warzywa na bok, rozpuszczamy masło klarowane, dodajemy ugotowany ryż i soczewicę. Mieszamy, doprawiamy i smażymy na małym ogniu przez kilka minut, aż warzywa się przyrumienią a ryż zacznie lekko strzelać.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz