wtorek, 15 marca 2016

Chińszczyzna Chow Mein z tofu

Brzmi egzotycznie, a tymczasem jest to potrawa bardzo łatwa w przygotowaniu, a składniki wcale nietrudno dostać. Chow Mein to rodzaj pszennego makaronu bardzo popularny w Azji; jest podobny do makaronu Mie, ale nieco cieńszy i delikatniejszy w smaku. Kupiłam go na wyprzedaży w jednym z pobliskich marketów i tak mi zasmakował, że korzystając z niskiej ceny zrobiłam kilkukilogramowe zapasy ;)

Składniki na 3 porcje:

* mrożonka "chińska" - 1 opakowanie 450 g
* tofu wędzone lub naturalne - 1 opakowanie ok. 250 g
* makaron Chow Mein - ok. 180 g (ok. 3/4 opakowania)
* sos sojowy - kilka łyżek
* przyprawy: suszone warzywa, czosnek, imbir, ostra papryka
* olej rzepakowy - ok. 4-5 łyżek

Przygotowanie:

Mrożone warzywa wrzucamy na patelnię, podlewamy bardzo niewielką ilością wody i rozmrażamy na średnim ogniu, często mieszając. Doprawiamy suszonymi warzywami- ja mam gotowy azjatycki mix zawierający m.in. zieloną cebulkę, kolendrę, trawę cytrynową i drobno pokrojony imbir. Jeśli nie posiadamy takiego specyfiku, możemy użyć np. szczypiorku oraz dodać więcej przypraw pod koniec gotowania. Makaron zalewamy wrzątkiem według przepisu na opakowaniu i po kilku minutach odcedzamy. Tofu kroimy w kostkę i dodajemy do warzyw. Odparowujemy nadmiar wody, przesuwamy warzywa na bok patelni, dodajemy olej oraz makaron. Mieszamy, doprawiamy, polewamy sosem sojowym i smażymy przez chwilę cały czas mieszając. Prawda że łatwe? ;)

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz