środa, 30 marca 2016

Curry z soją

Curry to potrawa, która ma tyle wersji, ilu kucharzy ;) Ja sama przyrządzam ją na kilka różnych sposobów, w zależności od tego, co akurat mam w lodówce. Tym razem padło na soję, której nagotowałam cały garnek.

Składniki na 3 porcje:

* soja (suche ziarno) - 1-1,5 garści
* papryka czerwona - 1 duża sztuka
* marchew - 2-3 sztuki
* kukurydza - 1 puszka (ok. 10 łyżek)
* cebula - 1 sztuka
* mleczko kokosowe - 1 mała puszka
* przyprawy: mieszanka curry, gałka muszkatołowa, kolendra, sól
* ryż - 200 g (2 torebki)

Przygotowanie:

Najwięcej czasu zajmuje przygotowanie soi. Trzeba ją dokładnie przepłukać, a następnie zostawić do namoczenia, najlepiej na całą noc. Namoczoną soję gotuje się, w zależności od konkretnych ziaren, od 40 minut do ok. 2 godzin. Najlepiej więc gotować większą ilość, użyć na kilka obiadów, do zupy i jako pastę na kanapki. Ugotowane ziarna bez problemu postoją w lodówce 3-4 dni.
Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu. Marchew i cebulę kroimy w kostkę, wrzucamy na dużą patelnię, podlewamy wodą i gotujemy kilka minut aż lekko zmiękną. Paprykę kroimy w kostkę lub paseczki, dodajemy w momencie jak marchew jest już lekko miękka. Jak papryka również zmięknie (ok. 2-3 minuty), dodajemy odsączoną kukurydzę z puszki oraz uprzednio ugotowaną soję. Mieszamy, zmniejszamy ogień do minimum, wlewamy mleczko kokosowe i dodajemy przyprawy. Dusimy co jakiś czas mieszając, aż cały sos nieco zgęstnieje. Łączymy z ryżem i podajemy.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz