wtorek, 8 marca 2016

Jarmuż z ryżem i sosem serowym

Warzywo znane z tego, że jest znane ;) Ilekroć kogoś pytałam, jak smakuje jarmuż i co można z niego przyrządzić, słyszałam niezmiennie dwa typy odpowiedzi: że jest gorzki, i że używa się go do dekoracji. Nikt natomiast nie potrafił udzielić mi informacji na temat smaku. W internecie mnóstwo jest przepisów na dania z jarmużu, głównie na zielone koktajle oraz chrupiące chipsy; ja poszukiwałam jednak czegoś bardziej konkretnego, na obiad. Gdzieś natknęłam się na wskazówkę, żeby użyć jarmużu tam, gdzie normalnie używa się szpinaku. Zdecydowałam się na połączenie niemal klasyczne, czyli czosnek + ser. Było warto; tylko ciągle się zastanawiam, gdzie ta słynna gorycz ;)

Składniki na 1 porcję:

* jarmuż ok. 100 g (pół paczki)
* ryż - ok. 2/3 torebki
* śmietana 12 albo 18% - ok. 2 łyżki
* ser żółty - ok. 50 g
* przyprawy: czosnek, pieprz, szczypta oregano

Przygotowanie:

Jarmuż myjemy i rwiemy na mniejsze kawałki, podlewamy niewielką ilością wody i dusimy do miękkości - ok. 10-15 minut. W międzyczasie gotujemy ryż. Jak jarmuż nieco zmięknie (powinien pozostać lekko sprężysty), dodajemy śmietanę, przyprawiamy i dusimy ok. 3 minuty. Wykładamy na ugotowany ryż, obficie posypujemy serem:

brak zdjęcia

A następnie dokładnie mieszamy, odstawiamy na moment aż serek się rozpuści. Taki sposób na sos jest prosty, szybki i oszczędza szorowania garnka ;)

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz