poniedziałek, 28 marca 2016

Sałatka warzywna z tuńczykiem 1

Nie ukrywam, bardzo lubię takie gotowe sałatki rybne, z tuńczykiem albo łososiem. Ich cena niestety daleka jest od ideału, widziałam nawet takie po 11 zł za puszkę... Zbrodnia na portfelu ;) Jakiś czas temu obłowiłam się w puszki na promocjach w kilku lokalnych marketach; z ciekawszych, trafiła mi się sałatka z łososiem za 3,50 zł, naprawdę smaczna i z zadziwiająco dobrym składem. Jeszcze mi jakieś dwie puszki zostały w spiżarce, a tymczasem wykombinowałam, jak zrobić podobną sałatkę samemu.

Składniki na 3 porcje:

* tuńczyk w sosie własnym - 150 g (1 nieco większa puszka)
* dowolne warzywa konserwowe - ok. 250-300 g
* oliwa - ok. 1,5 łyżki
* opcjonalnie ocet winny, jabłkowy lub balsamiczny - 1 płaska łyżka
* przyprawy: czosnek, oregano, szczypta ostrej papryki

Przygotowanie:

Do miski wkładamy warzywa; ja zazwyczaj używam gotowy mix z puszki- czerwona fasola, kukurydza, groszek, marchew i papryka. Można użyć dowolnych warzyw konserwowych lub gotowanych, np. nadmiar warzyw ugotowanych do zupy, końcówka jakiejś puszki, pozostałości z obiadu itp. - ogranicza nas tylko wyobraźnia ;) Tuńczyka otwieramy i odlewamy nadmiar zalewy. Najlepiej, jeśli mięso nie jest całkiem rozdrobnione; warto zwrócić na to uwagę przy zakupach, czasem można trafić rybę rozdrobnioną lub w kawałkach praktycznie w tej samej cenie. Mieszamy rybę z warzywami, przyprawiamy i polewamy odrobiną octu do smaku. Gotową sałatkę polewamy oliwą lub dowolnym innym olejem; jeśli używamy tuńczyka w oleju, pomijamy dodatek tłuszczu.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz