piątek, 11 marca 2016

Spanakorizo - przysmak z Grecji

Na tą smaczną potrawę natknęłam się gdzieś w internecie, szukając pomysłu na zagospodarowanie kilograma szpinaku kupionego na promocji. Spanakorizo oznacza po grecku tyle, co ryż ze szpinakiem; wersji tej potrawy jest chyba jeszcze więcej niż sałatki greckiej ;) Właściwie jedyne stałe składniki to, oprócz oczywiście ryżu i szpinaku, koperek, czosnek i oregano. Ja również dostosowałam przepis do aktualnych zasobów swojej lodówki. Zaserwowałam tradycyjnie, z sadzonym jajkiem; myślę, że Spanakorizo będzie również świetnie pasować do ryby albo warzywnych kotlecików.

Składniki na 1 porcję:

* szpinak - ok. 150 g surowego
* ryż - 2/3 torebki
* śmietana - 1 płaska łyżka
* sok z cytryny; ja zastąpiłam suszoną trawą cytrynową ok. 3/4 łyżeczki
* przyprawy: czosnek, koperek (dużo), oregano, pieprz, sól
* do podania - jajko sadzone 1 lub 2 sztuki

Przygotowanie:

Ryż gotujemy ok. 3 minuty krócej niż jest podane na opakowaniu, odcedzamy i odkładamy na bok. Szpinak dzielimy na mniejsze części, podlewamy niewielką ilością wody i dusimy ok. 5 minut. Dodajemy przyprawy, śmietanę, mieszamy i dokładamy ryż. Dusimy jeszcze kilka minut, aż ryż wchłonie nieco sosu i całość zgęstnieje. W razie potrzeby jeszcze doprawiamy, danie powinno mieć wyraźny, kwaskowo koperkowy posmak.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz