poniedziałek, 14 listopada 2016

Dynia z pomidorami, ciecierzycą i kaszą jaglaną

Tej jesieni mam wyjątkowe szczęście na dynie; praktycznie każdą kupuję z przeceny ;) Ta półtorakilogramowa sztuka kosztowała mnie aż 99 groszy; oprócz kilku porcji zupy, przygotowałam z niej wymyśloną na szybko potrawkę z kaszą jaglaną.

Składniki na 3 porcje:

* dynia Hokkaido - ok. 600 g
* pomidory - 1 puszka (ok. 400 g)
* ciecierzyca ugotowana - 1 puszka (ok. 240 g)
* cebula - 1 sztuka
* olej rzepakowy lub kokosowy - ok. 2 łyżki
* kasza jaglana - 200 g (2 woreczki)
* przyprawy: sól, pieprz, czosnek, bazylia
* opcjonalnie - 1 łyżka koncentratu pomidorowego

Przygotowanie:

Cebulę i dynię kroimy w kostkę, podlewamy niewielką ilością wody i gotujemy na patelni, aż dynia zacznie lekko mięknąć (ok. 5 minut). W międzyczasie przygotowujemy kaszę według przepisu na opakowaniu. Do dyni dodajemy pomidory razem z zalewą i gotujemy na średnim ogniu, mieszając co jakiś czas. Jak dynia zmięknie a sos się zredukuje, dodajemy ciecierzycę, odsączoną i przepłukaną na sicie. Doprawiamy, gotujemy jeszcze chwilę aż składniki się połączą, łączymy z kaszą i podajemy. Jeśli chodzi o tłuszcz, można dodać go już w trakcie przygotowywania sosu; ja zazwyczaj polewam nim gotowe danie na talerzu, zwłaszcza wtedy gdy używam olejów tłoczonych na zimno. Tę konkretną potrawę przetestowałam w trzech wariantach: z oliwą, olejem kokosowym oraz rzepakowym. Z kokosowym było niezłe, oliwa zupełnie mi tu nie podeszła; zdecydowanie najlepsze było ze zwykłym rzepakiem ;)

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz