środa, 11 stycznia 2017

Naleśniki z pieczarkami

Przepis na wykonanie naleśników pojawi się, mam nadzieję już niebawem. Nie żebym nie umiała, raz nawet zrobiłam 20 ;) A tymczasem znów korzystam z nadmiarowych naleśników usmażonych przez moją Mamę. Połączenie naleśników, sera i pieczarek to kuchenna klasyka, tym razem poeksperymentowałam trochę z przyprawami. Nie sądziłam, że dodatek określonych ziół może nadać zwykłym pieczarkom tak intensywny aromat, całkiem zbliżony do prawdziwych leśnych grzybów :)

Składniki na 1 porcję:

* naleśniki - 4 sztuki
* pieczarki - 12-14 niedużych sztuk (ok. 200 g)
* cebula - pól małej sztuki
* serek topiony - ok. 30 g
* ser tarty - ok 2 łyżki do posypania
* przyprawy: sól, pieprz czarny, estragon (dużo), cząber, czosnek
* masło klarowane - ok. 1 łyżeczka

Przygotowanie:

Cebulę i pieczarki kroimy w drobną kostkę (jedną małą pieczarkę odkładamy na bok). Cebulę wrzucamy do rondelka, podlewamy odrobiną wody i dusimy aż zacznie lekko mięknąć. Dodajemy pieczarki, dusimy aż zaczną puszczać sok, lekko odparowujemy i dodajemy masło. Przyprawiamy, smażymy kilka minut na niedużym ogniu i jak prawie cała woda odparuje, przekładamy do miseczki. Dodajemy serek topiony i ugniatamy widelcem na dosyć jednolitą masę. Tak powstały farsz nakładamy na naleśniki (nakładamy niezbyt grubą warstwę na połówkę naleśnika, składamy wzdłuż na pół, i jeszcze raz na pół), układamy naleśniki w naczyniu. Na wierzch kładziemy pieczarkę pokrojoną w cienkie plasterki i całość posypujemy startym serem. Zapiekamy chwilę w piekarniku lub podgrzewamy w kuchence mikrofalowej.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz