sobota, 11 lutego 2017

Jajka w sosie musztardowym

Od dłuższego czasu chodził mi po głowie obiad zapamiętany jeszcze z czasów wczesnego dzieciństwa. Jajka w sosie. U mnie w domu robiło się dwa rodzaje sosów: koperkowy albo musztardowy; ja zawsze preferowałam ten drugi wariant. Puszyste ziemniaczane puree, połówki jajek gotowanych na twardo, aromatyczny sos... Pora zabrać się do roboty ;)

Składniki na 1 porcję:

* jajko - 2 sztuki
* ziemniaki - 2 średnie lub 3 mniejsze sztuki
* sos musztardowy - ok. 5-6 łyżek
* masło - 3/4 łyżeczki
* do podania np. fasola szparagowa - ok. 150-200 g

Przygotowanie:

Sos musztardowy opisany jest tutaj. Ziemniaki i jajka wstawiamy do gotowania w podobnym czasie. Jajka wkładamy do zimnej wody i gotujemy na niedużym ogniu; od momentu zagotowania wody potrzebują ok. 10-12 minut. Po tym czasie jajka odcedzamy, przelewamy zimną wodą, ostukujemy aż skorupka popęka, i jeszcze raz przelewamy zimną wodą - dzięki temu łatwiej będzie je obrać. Każde jajko kroimy na połówkę wzdłuż, w międzyczasie odcedzamy ziemniaki i ugniatamy z masłem na puree. Wykładamy na talerz jajka i puree, polewamy ciepłym sosem. Danie warto zaserwować z dodatkiem warzyw, ja użyłam zielonej fasolki szparagowej, fajnie pasuje też brokuł.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz