czwartek, 23 lutego 2017

Kotlety sojowe z frytkami i sałatką

To chyba najbardziej znany wynalazek kuchni wegetariańskiej ;) U mnie taki klasyczny obiad pojawia się raczej rzadko- zazwyczaj mam o wiele smaczniejsze rzeczy do opanierowania ;) Kotlety sojowe smakiem ani strukturą mnie nie powalają, ale świetnie sprawdzają się w sytuacjach awaryjnych: są łatwe i szybkie w przygotowaniu, a dzięki dużej zawartości białka są sycące. O wiele chętniej robię kotlety z tofu, ale jak mi zostanie nadmiar panierki, to na następny dzień na obiad są "tekturki" ;)

Składniki na 1 porcję:

* kotlety sojowe - 3-4 sztuki
* jajko - ok. 1/3 sztuki
* panierka bezglutenowa
* przyprawy: sól, pieprz ziołowy, ostra papryka, czosnek
* olej do smażenia - ok. 1-1,5 łyżki
* frytki - ok. 150 g mrożonych
* dowolne warzywa - u mnie sałatka "macedońska"

Przygotowanie:

Kotlety sojowe są bardzo łatwe w przygotowaniu: zalewamy gorącą wodą na ok. 5-6 minut, po tym czasie odcedzamy, dokładnie odciskamy nadmiar wody (ważne - jak nie odciśniemy, to panierka może się rozlecieć podczas smażenia), nacieramy przyprawami. Lekko przestudzone maczamy w jajku, a następie w panierce. Do kotletów sojowych panierka dość dobrze się klei, nadają się więc do przyrządzania przez osoby początkujące w gotowaniu.
Frytki rozmrażamy, a następnie przekładamy na dużą patelnię. Na małej patelni rozgrzewamy tłuszcz (u mnie olej kokosowy) i kładziemy kotlety. Smażymy na niedużym ogniu, w razie potrzeby lekko dociskając kotlety do patelni, żeby panierka równomiernie się przypiekła. W międzyczasie podgrzewamy frytki, obracając je przy użyciu widelca. Zarówno frytki, jak i kotlety potrzebują ok. 3-4 minut na patelni, więc smażmy je w tym samym czasie. Gotowe kotlety można przełożyć na papierowy ręcznik, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu.
Ja zaserwowałam obiadek z gotową sałatką "macedońską" z puszki. W jej skład wchodzi marchew, groszek, fasola szparagowa, fasola flażoletka oraz rzepa. Bardzo udane połączenie, polecam taki miks do obiadu, sprawdzi się także jako baza np. sałatki rybnej z ryżem lub kaszą.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz