wtorek, 21 lutego 2017

Ryba ze szpinakiem i frytkami

Naprawdę nie wiem, jak ja mogłam kiedyś nie cierpieć szpinaku; aktualnie to najczęściej jadana przeze mnie "zielenina". Do tego stopnia, że potrafię mieć nawet kilkukilogramowe zapasy mrożonego w lodówce; i te zapasy wcale na długo nie wystarczają ;)
Ryba z frytkami i szpinak przyrządzony na gęsto to dość popularny zestaw obiadowy, postanowiłam więc przetestować takie połączenie na swoim talerzu.

Składniki na 1 porcję:

* ryba, u mnie dorsz - ok. 100-130 g
* frytki - ok. 150 g mrożonych
* szpinak - ok. 150-200 g mrożonego
* serek topiony - ok. 30 g
* panierka bezglutenowa
* jajko - ok. 1/3 - 1/2 niedużej sztuki
* masło klarowane - ok. 1,5 łyżeczki
* przyprawy: do ryby pieprz cytrynowy, do szpinaku czosnek i oregano

Przygotowanie:

Rybę myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem, kroimy na odpowiadające nam wielkością kawałki i nacieramy przyprawami- ja używam gotowej mieszanki, ale można oczywiście użyć dowolnych przypraw. Rybę maczamy w rozbełtanym jajku, a następnie w panierce. Odkładamy na ok. 2 minuty, żeby panierka mogła nasiąknąć jajkiem (można w tym momencie nałożyć druga warstwę panierki, ale trzeba to robić ostrożnie, żeby nie rozwalić tej pierwszej).
Szpinak rozmrażamy, dodajemy serek topiony i przyprawy, dusimy na bardzo małym ogniu dość często mieszając, aż z serka zrobi się kremowy sos. Użycie gotowego serka nie jest najlepszym rozwiązaniem z uwagi na jego wątpliwe wartości zdrowotne, ale nie opanowałam jeszcze sztuki samodzielnego topienia sera; może kiedyś ;)
Frytki rozmrażamy. Na małej patelni rozgrzewamy trochę masła i kładziemy rybę. Smażymy na niedużym ogniu, w razie potrzeby dodajemy masło na bieżąco. Ryba potrzebuje ok. 3 minuty z każdej strony; mniej więcej w połowie smażenia kładziemy frytki na dużą patelnię i smażymy je, aż zaczną się rumienić. Zsynchronizowanie ryby, frytek i szpinaku wbrew pozorom nie jest takie trudne. Szpinak można zdjąć z ognia parę minut wcześniej i pozostawić w rondelku, nie powinien zbytnio wystygnąć.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz