sobota, 18 lutego 2017

Sałatka z jajkiem i grzankami 1

Uświadomiłam sobie ostatnio, że rzadko jadam jajka. W sumie nie wiem czemu, bo w smaku są dobre, a do tego łatwe i szybkie w przygotowaniu. Jajka zdrowa rzecz, więc postanowiłam częściej przemycać je do różnych potraw; na początek zastąpiłam jajkiem porcję sera w sałatce.

Składniki na 1 porcję:

* jajko ugotowane na twardo - 1 sztuka
* sałata - ok. 4 liście
* ogórek zielony - kawałek ok. 6-7 cm
* cebula czerwona - kilka cienkich plasterków
* przyprawy: pieprz czarny, czosnek, szczypta soli
* grzanki: 2 kromki starego chleba + łyżeczka oleju

Przygotowanie:

Jajko gotujemy na twardo (ok. 10 minut od zagotowania) i odstawiamy do wystygnięcia. Sałatę rwiemy na mniejsze kawałki, ogórka kroimy w kostkę, cebulę na cienkie paseczki. Warzywa przekładamy do miski, przyprawiamy i mieszamy; jajko obieramy ze skorupki, kroimy na kawałki i dodajemy do warzyw.
Chleb kroimy w kostkę, podsmażamy na oleju- ja użyłam zalewy z suszonych pomidorów. Gotowymi grzankami posypujemy sałatkę.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz