poniedziałek, 6 lutego 2017

Tofu w sosie orzechowym z brokułami

Robiąc porządki w spiżarce, znalazłam dwa słoiki masła orzechowego, co do których byłam niemal pewna, że jeszcze mają czas. Przezornie zerknęłam jednak na datę ważności i uświadomiłam sobie, że oto mam raptem kilka tygodni na zużycie prawie kilograma masła orzechowego ;) Tak pyszny wynalazek absolutnie nie może się zmarnować; na kanapkach średnio mi "wchodzi", na słodko w ogóle sobie go nie wyobrażam. Nastał więc czas obiadów w stylu tajskim ;)

Składniki na 2 porcje:

* tofu wędzone - 1 opakowanie (ok. 180 g)
* brokuły - ok. 350-400 g
* cebula - jedna mała sztuka
* olej kokosowy - pół łyżeczki
* masło orzechowe - ok. 3 duże łyżki
* sos sojowy - 2 niepełne łyżki
* przyprawy: ostra papryka, czosnek, szczypta imbiru
* ryż basmati - 125 g (1 duża torebka)

Przygotowanie:

Cebulę kroimy niezbyt drobno, wrzucamy do rondla i dusimy z dodatkiem wody i oleju kokosowego. Ryż przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Brokuły gotujemy al dente, dzielimy na mniejsze różyczki. Tofu kroimy w ok. 1 cm kostkę. Jak cebula zmięknie, dodajemy brokuły, tofu, ugotowany ryż oraz masło orzechowe. Zmniejszamy ogień, mieszamy wszystkie składniki aż masło się rozpuści (dodajemy wody w miarę potrzeby), a następnie dodajemy sos sojowy i doprawiamy. Gotowe danie można posypać prażonymi orzeszkami.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz