piątek, 24 marca 2017

Koktajl z owocami leśnymi i pietruszką

Już w dzieciństwie wkurzało mnie "to zielone" pływające w zupie i przy konsumpcji zawsze kombinowałam, jak to ominąć ;) Do dziś zresztą nie darzę natki pietruszki jakąś szczególną sympatią, no chyba że suszona jako przyprawa do sałatek. Moje podejście nieco się zmieniło, jak spróbowałam świeżej natki w połączeniu z owocami. Wmiksowana do koktajlu daje ciekawy, orzeźwiający posmak i zdecydowanie podnosi jego walory zdrowotne.
Moja mieszanka "owoców leśnych" miała w składzie wiśnie, truskawki, maliny, czarną porzeczkę i chyba jagody. Ogólnie bardzo polecam mrożone owoce- w przeciwieństwie do różnych przetworów nie są napakowane żadną chemią i konserwantami, a w każdej chwili można wyjąć porcję z zamrażalnika i użyć do koktajlu lub jako wsad do jogurtu/owsianki :)

Składniki na 1 porcję:

* banan - 1 średnia sztuka
* owoce leśne mrożone - 1 garść
* natka pietruszki - 4-5 pędów

Przygotowanie:

Banana kroimy w plasterki, truskawki i wiśnie na połówki lub ćwiartki, pozostałych owoców nie trzeba rozdrabniać. Pietruszkę dokładnie myjemy i kroimy na mniejsze kawałki w poprzek włókien (ważne zwłaszcza w przypadku tańszych blenderów). Wszystkie składniki umieszczamy w pojemniku blendera, dopełniamy wodą i miksujemy na jednolity koktajl.

brak zdjęcia

wtorek, 21 marca 2017

Sałatka z brokułami i ciecierzycą

Zakupiłam ostatnio puszkę ciecierzycy - niemałą, bo prawie kilogramową. Do tej pory ciecierzycę używałam głównie do przygotowania pasty na kanapki, tym razem postanowiłam przetestować ją w sałatce.
Z racji rozmiarów puszki, sałatką taką zajadałam się trzy dni z rzędu; za każdym razem zmieniałam nieco zestaw przypraw. Oprócz cząbru wypróbowałam bazylię i pietruszkę, najsmaczniejsze połączenie wyszło jednak z suszonym koperkiem.

Składniki na 1 porcję:

* brokuły - ok. 150-200g
* ciecierzyca z puszki - ok. 80g (4 łyżki)
* ser typu feta - ok. 50g
* słonecznik - ok. 2,5 łyżki
* przyprawy: czosnek, pieprz czarny, koperek, cząber

Przygotowanie:

Brokuły dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy al dente, zostawiamy do wystudzenia. Ciecierzycę odsączamy i przepłukujemy czystą wodą, ser kroimy w kostkę. Słonecznik prażymy na patelni lub w kuchence mikrofalowej. Brokuły, ciecierzycę oraz ser łączymy, przyprawiamy i delikatnie mieszamy. Tuż przed podaniem posypujemy słonecznikiem.

brak zdjęcia

niedziela, 19 marca 2017

Koktajl z grejpfrutem i truskawkami

Od jakiegoś czasu minimum kilka razy w tygodniu przyrządzam na podwieczorek koktajl owocowy. Bazą zawsze jest banan, resztę dobieram w zależności od zasobów kuchennych. Tym razem do klasycznego połączenia banana z truskawką dodałam zalegającą w lodówce połówkę grejpfruta. Musze przyznać, że to jedno z bardziej udanych połączeń, jakie wyszło spod mojego blendera ;)

Składniki na 1 porcję:

* banan - 1 mały lub pół dużego
* truskawki (u mnie mrożone) - 6 sztuk
* grejpfrut czerwony - pół dużego

Przygotowanie:

Banana obieramy i kroimy w kostkę, truskawki kroimy w ćwiartki. Umieszczamy w pojemniku blendera, wlewamy sok wyciśnięty sok z grejpfruta oraz rozdrobnione cząstki jego miąższu. Dopełniamy wodą i miksujemy napój na gładką masę.

brak zdjęcia

piątek, 10 marca 2017

Marchew w sosie serowym z tofu i frytkami

Do obiadu miała być tradycyjna marchew na gęsto, ale już w trakcie podgotowywania marchewki przyszła mi ochota na sos serowy. Z marchewką jeszcze go nie próbowałam, więc najwyższy czas ;) Wyszło ciekawie, ale i tak wolę szpinak :)

Składniki na 1 porcję:

* tofu wędzone - ok. 80-100 g
* frytki - garść (ok. 150 g)
* marchew - 1 duża sztuka
* serek topiony - ok. 30 g
* jajko - ok. 1/3 sztuki
* panierka bezglutenowa
* masło klarowane lub olej kokosowy - ok. 1 niepełna łyżka
* przyprawy do tofu: czosnek, ostra papryka, zioła

Przygotowanie:

Marchewkę kroimy w niewielką kostkę i podgotowujemy aż zmięknie. Dusimy do odparowania większości wody i dodajemy serek, zmniejszamy ogień do minimum i często mieszamy, aż serek się rozpuści. Jeśli marchew jest gorzkawa, można dodać szczyptę cukru.
W międzyczasie przygotowujemy kotlety z tofu- nacieramy przyprawami, maczamy w jajku, a następnie w panierce. Zaczynamy je smażyć, gdy marchewka jest już miękka; w tym samym czasie na drugą patelnię wrzucamy rozmrożone frytki i smażymy na małym ogniu, obracając co jakiś czas przy użyciu widelca. Marchew trzymamy na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Podajemy na gorąco razem z kotlecikami i frytkami.

brak zdjęcia

sobota, 4 marca 2017

Sałatka z kalafiorem, flażoletką i suszonymi pomidorami

Kalafior lub brokuły, w połączeniu z serem i roślinami strączkowymi bardzo często stanowią u mnie bazę sałatki na kolację. Dzisiejszą urozmaiciłam o suszone pomidory i niezbyt często u mnie używane, płatki migdałowe. Muszę przyznać, że ta wersja "na bogato" bardzo przypadła mi do gustu; jej kaloryczność już mniej ;)

Składniki na 1 porcję:

* kalafior - ok. 150-200 g
* fasola flażoletka z puszki - ok. 80 g (4 łyżki)
* ser camembert - ok. 40 g
* suszone pomidory z oleju - 2-3 sztuki
* płatki migdałowe - ok. 2,5 łyżki
* przyprawy: czosnek, cząber, bazylia, pieprz czarny

Przygotowanie:

Kalafior gotujemy w niewielkiej ilości wody (można też gotować na parze), tak by pozostał chrupiący. Jak wystygnie, dodajemy fasolkę z puszki, camembert pokrojony w kostkę, suszone pomidory pokrojone na mniejsze kawałki. Doprawiamy i mieszamy. Płatki migdałowe prażymy chwilę na suchej patelni lub w kuchence mikrofalowej. Sałatkę posypujemy płatkami i podajemy.

brak zdjęcia

brak zdjęcia