wtorek, 21 marca 2017

Sałatka z brokułami i ciecierzycą

Zakupiłam ostatnio puszkę ciecierzycy - niemałą, bo prawie kilogramową. Do tej pory ciecierzycę używałam głównie do przygotowania pasty na kanapki, tym razem postanowiłam przetestować ją w sałatce.
Z racji rozmiarów puszki, sałatką taką zajadałam się trzy dni z rzędu; za każdym razem zmieniałam nieco zestaw przypraw. Oprócz cząbru wypróbowałam bazylię i pietruszkę, najsmaczniejsze połączenie wyszło jednak z suszonym koperkiem.

Składniki na 1 porcję:

* brokuły - ok. 150-200g
* ciecierzyca z puszki - ok. 80g (4 łyżki)
* ser typu feta - ok. 50g
* słonecznik - ok. 2,5 łyżki
* przyprawy: czosnek, pieprz czarny, koperek, cząber

Przygotowanie:

Brokuły dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy al dente, zostawiamy do wystudzenia. Ciecierzycę odsączamy i przepłukujemy czystą wodą, ser kroimy w kostkę. Słonecznik prażymy na patelni lub w kuchence mikrofalowej. Brokuły, ciecierzycę oraz ser łączymy, przyprawiamy i delikatnie mieszamy. Tuż przed podaniem posypujemy słonecznikiem.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz