poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Chińszczyzna z ciecierzycą i makaronem

Chińszczyznę jadam głównie gdy brak mi czasu na przygotowanie czegoś bardziej wymyślnego; zawsze mam w lodówce opakowanie mieszanki warzywnej i co najmniej kilka kostek makaronu MIE w spiżarce. Do tego kotleciki sojowe, tofu lub jakieś strączki, nieco przypraw i idzie w 10 minut wyczarować całkiem przyzwoity obiad :)
Pomysł na przygotowanie chińszczyzny z dodatkiem ciecierzycy z puszki podsunęła mi koleżanka. Jej wersja tego dania zawiera makaron ryżowy i jest nieco inaczej doprawiona; ja oczywiście przerobiłam po swojemu ;)

Składniki na 1 porcję:

* mrożonka "chińska" - ok. 150 g (1/3 paczki)
* ciecierzyca - ok. 80 g (ok. 4 łyżki)
* makaron MIE - 1 porcja (ok. 65 g)
* sos sojowy - 1 łyżka
* olej kokosowy - ok. 1 łyżeczka
* przyprawy: imbir, czosnek, ostra papryka, zioła azjatyckie

Przygotowanie:

Na patelnię wrzucamy porcję mrożonych warzyw, rozmrażamy na średnim ogniu co jakiś czas mieszając. W międzyczasie przygotowujemy makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu. Gdy warzywa będą podgrzane (kilka minut, nie mogą rozmięknąć), odparowujemy resztkę wody i dodajemy tłuszcz na patelnię. Dokładamy makaron, ciecierzycę i doprawiamy. Delikatnie mieszamy i podsmażamy kilka minut na małym ogniu, aż składniki się połączą.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz