czwartek, 27 kwietnia 2017

Sos z ogórków kiszonych z ryżem

Przyszedł mi smak na zupę ogórkową - taką, jaką pamiętam sprzed kilkunastu lat. Ale zupa to rozwiązanie trochę niepraktyczne, na obiad za mało syci, na na kolację to za dużo roboty ;) Przyszło mi więc przerobić stary domowy przepis na wersję "gęstą" oraz pozbyć się z niego elementu mięsnego. Do samego końca nie wiedziałam, co mi z tego wyjdzie; osoby poproszone później o opinię stwierdziły, że faktycznie przypomina tradycyjną ogórkową, więc chyba nie ma źle ;)

Składniki na 2 porcje:

* przecier z ogórków kiszonych - ok. 1,5 szklanki
* marchew - 2 średnie sztuki
* pietruszka - 1 sztuka
* seler - pół niedużej sztuki
* jogurt grecki lub gęsta śmietana - ok. 120 g (2/3 kubka)
* ryż - 1 duża torebka (125 g)
* przyprawy: czosnek, pieprz czarny, koperek

Przygotowanie:

Marchew, seler i pietruszkę ścieramy na tarce o dużych oczkach, wrzucamy na głęboką patelnię, podlewamy wodą i gotujemy, aż zmiękną. W międzyczasie gotujemy ryż zgodnie z przepisem na opakowaniu. Jak warzywa będą miękkie, dodajemy na patelnię ogórki - można ogórki zetrzeć lub drobno pokroić samodzielnie, dostępne są też mocno przetarte w słoiku lub saszetce. Ja użyłam gotowych drobno startych ogórków zakupionych na targu. Wody z ogórków nie wylewamy, przyda się do doprawienia dania. Całość gotujemy na małym ogniu i odparowujemy nadmiar wody. Dodajemy jogurt lub śmietanę oraz przyprawy; jeśli danie jest mało słone, dolewamy trochę wody pozostałej po ogórkach. Gotowy sos łączymy z ryżem i podajemy.

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz