czwartek, 18 maja 2017

Klopsiki panierowane z soczewicy

Mówią, że trening czyni mistrza; do tego tytułu to mi jeszcze baaardzo daleko, ale prawdą jest że klopsiki wychodzą mi coraz lepiej. Już nie jest to bezkształtna rozlatująca się masa ani też suche trociny, coraz bardziej te moje wyroby zaczynają przypominać jedzenie ;)
Tym razem poeksperymentowałam i zlepiłam klopsy na samej mące, jajko użyłam dopiero do panierowania. Na początku trochę trudno się je formowało, ale po usmażeniu wyszły mocno chrupiące z zewnątrz i mięciutkie w środku.

Składniki na 1 porcję:

* soczewica czerwona - ok. 3 duże łyżki suchej
* jajko - ok. 1/3 sztuki, może być mniej
* panierka
* mąka kukurydziana - ok., 1 - 1,5 łyżeczki
* przyprawy: czosnek, sól, pieprz ziołowy, ostra papryka, suszona pietruszka
* olej kokosowy - ok. 1 łyżka Do podania:
* frytki - ok. 150 g
* dowolne warzywa

Przygotowanie:

Soczewicę płuczemy, zalewamy wodą i gotujemy na małym ogniu kilka minut. Przekładamy na talerz, rozgniatamy widelcem. Jak ostygnie i nieco obeschnie, przekładamy do miseczki, doprawiamy i dodajemy trochę mąki kukurydzianej. Odstawiamy na kilka minut żeby masa zgęstniała, w razie potrzeby dodajemy jeszcze trochę mąki. Masa powinna być miękka i wilgotna, na tyle jednak, żeby dało się formować z niej klopsy. klopsiki delikatnie zanurzamy w jajku, a następnie w panierce. Odkładamy na chwilę, żeby panierka mogła dobrze nasiąknąć jajkiem, następnie smażymy na niedużym ogniu po ok. 2 minuty z każdej strony. Po szczegóły przygotowania panierki oraz frytek odsyłam do tego przepisu . Ja podałam obiad z mixem warzyw: pomidor, ogórek oraz resztka "gotowej" sałatki z kapusty, marchewki i ogórka kiszonego.

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz