czwartek, 29 czerwca 2017

Ziemniaczane łódeczki z warzywami

Sezon na młode ziemniaczki trwa w najlepsze, a ja zajadam się nimi w ilościach wręcz nieprzyzwoitych ;)
Dzisiejszy obiad powstał w celu zagospodarowania resztki papryki z sałatki. Nic nie umiałam wymyślić; na surówki za mało składników, na leczo nie miałam zupełnie ochoty. W końcu mnie olśniło, dawno przecież nie jadłam smażonych ziemniaków! Krótkie oględziny zamrażarki przyniosły mi jeszcze porcję mrożonej fasolki szparagowej, resztkę opakowania kukurydzy i kilka pieczarek. Musze przyznać, że takie połączenie jest całkiem ciekawe, zarówno smakowo jak i kolorystycznie :)

Składniki na 1 porcję

* młode ziemniaki - 4-5 małych sztuk
* fasola szparagowa - ok. 1,5 garści
* kukurydza - 3-4 łyżki
* papryka - ok. 1/3 sztuki
* pieczarki - ok. 2 sztuki
* przyprawy: czosnek, ostra papryka, oregano, rozmaryn
* olej kokosowy - ok. 1-1,5 łyżki

Przygotowanie:

Ziemniaki dokładnie myjemy i gotujemy razem ze skórką, tak by pozostały lekko twarde. Paprykę kroimy w paseczki, wrzucamy na głęboką patelnię razem z mrożoną fasolą i pokrojonymi w plasterki pieczarkami; w razie potrzeby dodajemy trochę wody (ale mrożone warzywa mają jej zazwyczaj wystarczająco dużo). Można oczywiście użyć świeżej fasolki, ale wtedy trzeba ją nieco dłużej podgotować. Jak papryka i fasola będą lekko miękkie, dodajemy kukurydzę, zwiększamy ogień pod patelnią i odparowujemy resztkę wody. Warzywa odkładamy na talerz; odcedzamy ziemniaki i kroimy je w łódeczki. Najłatwiej ziemniaka przekroić wzdłuż na pół, i każdą taka połówkę podzielić na trzy części, również wzdłuż. Na patelni rozgrzewamy olej, układamy ziemniaczane łódeczki, a pomiędzy nie układamy resztę warzyw. Doprawiamy i podsmażamy kilka minut na niezbyt dużym ogniu, aż ziemniaki i kukurydza zaczną się przypiekać.
Na zdjęciach widnieje też pojedynczy kawałek marchewki; trafił na patelnię trochę przez przypadek - mój fasolowy "mix" zawierał podobno aż 10% marchwi. Osobiście w całym opakowaniu znalazłam może ze cztery takie kawałeczki jak ten na zdjęciu ;)

brak zdjęcia

brak zdjęcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz